Sidor

fredag 15 april 2011

Fröken Ask´s känsla för sex

Precis som jag började återfå hoppet om Beatrice Ask som justitieminister, släpper hon BOMBEN!

Samlagskontrakt. Sug på ordet. Rulla det över tungan och bak i gommen. Sam-lags-kontrakt...
Och, nej, det är inte första april. Det här är på fullaste allvar.


Sexualbrottsutredningen, som tillsats av Ask, planerar att lägga fram ett lagförslag som ska försäkra att båda parterna i ett samlag är införstådda med vad som ska ske. Detta ska enligt Ask förenkla utredningar vid påstådda våldtäkter, och samtidigt minska risken för sex utan ömsesidigt samtycke.

Förstod ni det där? Förmodligen inte Utredningen heller. Eller ens Ask.
Ask slaskar i ett sexträsk... 



Det blir ju nämligen så att om den här lagen ska fungera som den är tänkt, måste det finnas ett SKRIFTLIGT medgivande vid sexuell umgänge. Annars står ju ord mot ord, precis som det gör i dagsläget.

Okej... Så hur ska det här fungera nu då? Kommer man kunna beställa färdiga blanketter från Socialstyrelsen? Finns särskilda blanketter för trekant eller fler? Jag menar, vi måste ju skydda oss mot gruppvåldtäkter också. Är det samma blanketter för hetero och homo? Måste bilagor medsändas för särskilda önskemål? Så som BDSM, rollspel och liknande.

Känns som väldigt mycket pappersarbete. Och faktiskt en smula oerotiskt.

Lite vin, kanske ostron, mysig musik, tända ljus och en trevande hand...

-Vill du?
-Ja...
-Kommer snart...
(Det är i det här skedet man vanligtvis tänker sig att den ena parten hämtar sensuella oljor, och byter om till n"något bekvämare". Istället tänds i rummet bredvid en ilsken skrivbordslampa. Snart hörs det ilskna surret från en skrivare.
-Vad gör, älskling?
-Vad fan! Papperet? Var har vi skrivarpapper!?
-Nedersta lådan.
-Jag har tittat där! Fan!
-Kolla i skåpet.
-Varför skulle dom ligga i- Okej, här är dom.
-Skynda dig.
-Men vad i helvete nu då?!
-Vad är det?
-Har du raderat drivrutinerna till skrivaren?
-Nej...
(Rassel i lådor och sorterade svordomar)
-Jävla skit-PC!!!
-Hur går det?
-Men tjata!!! Vad i- Vi har ju inget bläck i skrivaren! Skulle inte du beställa? Snart skiter jag i det här!!!
-Men kan vi inte bara skriva för hand då?
-Ett handjob räknas inte. Det måste vara blankett SK:135/86. Jag tänker fan inte bli kriminell också!
(Mer rassel. Till slut kommer han ut i vardagsrummet)
-Vill du?
-Inte så där jättemycket längre.
-Bra!

Min gode vän och kollega Magnus G Bergstöm, som av en händelse sitter bredvid mig, hann före och skrev samma saker jag tänkte skriva, men hann före mig. Jag rekommenderar varmt hans vinkling på dagens problem.

Sex kommer i framtiden bli lika roligt som att deklarera, och förmodligen ännu krångligare.

-Tjena snyggning! Vad sägs om du, jag och en bunt blanketter!



1 kommentar:

  1. Är detta verkligen sant?
    Det är mer absurt än att "Internet är fluga".

    Jag ser på mitt yrke, eller varför inte de som arbetar på ungdomsmottagningen.

    - Ja, vet du hur den här fungerar?
    - Nej, jag har aldrig gjort det förr.
    - Det är inte så svårt som man tror.
    - Men är det inte krångligt när man väl skall "göra" det?
    - Nej, inte alls, tänk bara på en sak.
    - Vad?
    - Ha alltid med dig två pennor om den ena skulle ta slut och ett par extra knullpapper.
    - Är det något mer man skall tänka på... Hehe, förutom felstavning.
    - Nej, inget mer.. eller vänta det var något till.. Ah, kondom är bra...

    Skulle kunna vara ett scenario..

    Eller om man är dyslektiker, oj, oj.. eller analfabet..

    Haha, Nisse får inte pöka för han kan inte läsa
    "Det-är-ok-att-vi-nuppar_v2.1.pdf"

    SvaraRadera

Kommentar