Sidor

onsdag 6 november 2013

Ångande färsk bok

Igår skulle vi fira en vän som nyss fyllt år.
jag var upp till Sci-Fi bokhandeln i Gamla Stan för att se om jag kunde hitta något i present.
Och som av guds försyn låg där på stora bordet prevcis i entren, Terry Pratchetts senaste alster - "Raising Steam".


Jojomensan, nu ska Ankh Morpork släpas in i industriåldern med ny järnväg.

Terry Pratchett är fantastisk och hans böcker får mig alltid att njuta. Hans karaktärer har utvecklats på ett helt extraordinärt sätt sedan första boken släpptes 1986.

Att han nu dessutom trotsar sin Alzheimers går inte hans författarskap mindre fascinerande.

Ni som ännu inte har upptäckt Discworld och dess underbara invånare och berättelser, kan jag inte annat än beordra er att bege er till Sci-Fi bokhandel och införskaffa ert första exemplar The colour of magic. Och sedan bara fortsätta njuta er igenom närmare trettio komiska pärlor.

Jag köpte hur som helst två exemplar av Raising Steam. En till min vän och en till mig själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar