Sidor

måndag 28 mars 2011

Jag, min blogg och Muammar Ghadaffi

Att skriva en blogg - inte så mycket problem.
Att ha Facebook - inte så mycket problem.
Att få min blogg och facebook att samarbeta - PROBLEM!


Allt jag ville göra, nu när jag flyttat bloggen, var att få ett flöde till min Facebook. Detta innebär helt enkelt att varje gång jag skrivit ett nytt inlägg i bloggen, så skickas automatiskt ett litet smakprov till min Facebooksida, så att mina vänner inte kan fly från mina alster.

Den består av en liten bild, och de första raderna ur den text jag författat.

Det här var inga problem med min förra blogg.

Men nu... Fan vet alltså....

Kämpade sent in på småtoimmarna i går med att försöka få strysel på det hela, utan resultat. Google, instruktionsvideos, forumtrådar i ämnet.... Mina ögon blödde....

Men Facebook ville inte alls vara så hjälpsam som det framställdes i videoklipp och på diverse fora...
Jag satt där och fick helt enkelt ingen ordning på någonting.

Så idag.. Plötsligt ville Facebook samarbeta. Lingonvecka tydligen över efter besvär som troligtvis är relaterade till supermånen förra veckan.

Plötsligt dök det upp både länk, och liten bild till mina nya verk. Men inte bara det. Facebook hasplade nu ur sig slumpvis valda gamla inlägg att posta upp... Kan en hemsida drabbas av vinterkräksjuka?

Nåväl. Jag lät mig nöja med att det fungerade. Gjorde inge fler ändringar. Men nu drabbades Facebook (eller Blogspot, osäkert vilket) av personlighetsstörningar.

Plötsligt gick det inte an att direktlänka till min blogg. Nej då minsann. Nu ska det istället länkas till en egen lite sida på min Facebook, för att sedan därifrån klickas vidare till bloggen.

WTF!? Bestäm er! Jag blir förvirrad! Mina läsare vet inte vad som händer. Ska försöka lista ut vd som kan ligga bakom detta. Ghadaffi? Är det ett legitimt mål att kasta skuld på just nu? Jag tror det. Muammar - nu skärper du dig!!!
Muammar...pffft!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar