Sidor

söndag 27 mars 2011

Jag ville jag vore diktator

Visst ska vi värna om demokratin? Alla är med, fri rösträtt, organisationsfrihet och allt det där. För inte vill vi ha det som i Nordkorea? Nej, det är det ingen som vill. Allra minst jag. Familjen Il dök i genpoolen, glömde räta ut, och slog huvudet i botten. Efter det blev samtliga ledare födda inom familjen kortväxta och efterblivna, med taskig klädsmak.
Man kan inte ha dåligt klädda dvärgar med sociala störningar som ledare för ett land. Det förstår ju vem som helst.
Men jag är inte kort. Jag är över 183 cm. Har någorlunda koll på vad jag sätter på mig på morgonen, och den som påstår att jag är socialt störd, åker på en propp.
Jag vill bli diktator helt enkelt. Inte för att pengar och makt intresserar mig. Utan för att jag vill allas väl. En man, en röst. Jag. Min. Det räcker så.
Problemet med demokrati, är att idioterna alltid är i majoritet, och att vi följaktligen bara får idiotiska beslut. Vi har de ledare vi förtjänar brukar det heta. Nej! NI har de ledare NI förtjänar. Jag förtjänar bättre. Och jag förtjänar en bättre värld.
Jag ska vara lite klädsamt modest. Jag behöver inte bli världsledare, eller ens Kejsare av Sverige. Ge mig bara Stockholm. Jag har redan storslagna planer.
  1. Fultullar. Enda sättet att komma till rätta med foppatofflor, urtvättade träningsoveraller, träskor och för stora magar med för lite tyg som döljer. Postera ut vakter vid tullarna, och de som inte kan klä sig ordentligt i dagsljus, får helt enkelt åka hem och byta om. Mikael Persbrant och Kjell Bergqvist undervisar de nya tjänstemännen i hur lagbrytare ska behandlas.
  2. Batonger med starkström. Såna där man använder för att fösa grisar. Används med fördel på de som prompt ska tränga sig in i en tunnelbanevagn, utan att lämna plats för avstigande. Fungerar även utmärkt utanför/innanför automatiska dörrar, vid exempelvis Åhléns och på Ica. Området precis utanför en dörr, är INTE en campingplats. Sarkozy, skit i romerna, de är ofarliga. Hjälp mig i stället med folk som blir förlamade när de når slutet av en rulltrappa!
  3. Körkort för barn. Vidare förklaring borde vara överflödig, men ok. Folk tycks nämligen tro att det är en mänsklig rättighet att yngla av sig. Det är det inte. Det är faktiskt bara en massa ansvar. Och ansvaret vilar HELT på föräldrarna. Alldeles för många nyblivna barninnehavare, lämpar idag över ansvaret för sina telningar på oss andra. Jag har inte bett om din unge! Lata päron av idag, tycker att det är alla andras ansvar att uppfostra, UTOM just deras eget. Ordning i ledet! Vilket leder till nästa punkt:
  4. Lattemammaförbud. Framkomligheten i Stockholm, under lunch och tidig eftermiddag, är bara marginellt bättre än under Stockholm Marathon, när Lattemammorna är på språng. Tre i bredd, gärna med dubbelvagnar, trots att de bara har en unge. Hela gänget ska sedan in på redan trånga caféer och lunchrestauranger. Oförstående och arga blickar möter den servitör, som meddelar att plats ej finns, för större ekipage; lastbilar, elefanttransporter, månraketer och barnvagnar. Ett sällskap om tre mammor, upptar med lätthet 50% av den tillgängliga ytan i valfri lokal. Väl på plats ska det ammas. Unge upp, bröst fram! Jag som inte vill titta på ett par mjölkstinna tuttar, får föreläsning om att amning är "det mest naturliga som finns". Minsann? Ofta har jag lust att gå fram och bara urinera mitt framför dem, för trots allt är det "det mest naturliga som finns".
Detta är några av de punkter jag vill genomföra. Hur skulle då en vanlig dag i Stockholm se ut, under mitt hårda men välmenande styre?
08.45 T-Centralen. Kvinna bortförd i konvulsioner efter elstöt. Polis på plats konstaterar att hon stått precis framför dörrarna på perrongen, när dessa öppnats, och därmed hindrat framkomlighet för avstigande. Hon döms att betala sina egna skador, och fråntas rätten att åka kommunalt i 6 månader.
09.13 Gamla Stans tunnelbaneuppgång, mot Mälartorget. Stor grupp lunchande i 50 årsåldern, har beslutat att ha möte angående lunchsställe. De gör det innanför dörrarna, strax ovanför trappan. Ingen kommer ner till t-banan, och folk i trappan nedanför börjar gripas av panik, allteftersom trycket bakifrån ökar. Insatsstyrkan kallas till platsen och gruppen deporteras till ett grustag på Ekerö.
11.30 Överallt. Lattemammorna invaderar. Undantagstillstånd. Armén får befogenhet att skjuta mot allt som har två ben och fyra hjul.
12.47 Norrtull. Team Persbrant förhindrar att en man iförd sandaler med sockor i, och pastellrandig skjorta, kommer in i City. Mannen upprörd. Våldsamt motstånd. Mannen körs tillbaka till Vallentuna, norr om stan, där han sätts i husarrest, i väntan på stylist.
14.41 Drottninggatan. Flerbarnsfamilj i matchande overaller från Ellos, blockerar genomfart, stör den allmänna ordningen, samt inverkar menligt på affärsverksamheten i området. När polis anländer till platsen, har gruppen redan försvunnit vidare. Efterlysning skickas till samtliga stationer i innerstadsområdet.
16.26 Team Bergqvist rapporterar att Ellosfamiljen, utan större motsånd, satts på nästa tåg tillbaka till Brunflo.
19.00 Utegångsförbud. Fas 1. Förbudet gäller: 19åriga kvinnor med sönderblekt hår, alla med gälla skrikiga röster, hormonstinna tonåringar i alla åldrar samt pensionärer.
21.00 Utegångsförbud. Fas 2. Förbudet innefattar nu även: Alla som tror att trottoarer är karaokebarer, folk som tror att 'alla' är deras 'polare', samt folk som uppehåller sig på 7Eleven, men inte handlar.
23.00 Utegångsförbud. Fas 3. Generellt. Det är nu ok att döda de som bryter mot lagen. Skottpengar införs på McDonaldskunder, som först när de kommer till kassan efter 15 minuters kö, börjar fundera på om de vill ha en hamburgare eller inte. Ja, jag vett att du inte har något att leva för, men jag har ett tåg att passa! Och jag vet redan vad jag ska ha.
Så ni ser. Så hemskt skulle det inte bli. För oss som vet hur man uppför sig. För oss skulle allt bli mycket trevligare, lättillgängligt, vilsamt för ögonen och öronen...
Gör det enda rätta! Gör revolution! Rösta på Nynarcissisterna! Lika bra att passa på, för sen blir det inga fler val. Det får vara nog med masstyre, eftersom den stora massan är just bara det; en stor oformlig massa...
Passar inte galoscherna, kan ni ju alltid flytta till Nordkorea. Där ställs det inga krav på intelligens, klädsmak eller sunt förnuft. Finns väl inte ens tunnelbana....?
MVH
Er nya Ledare

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar