Sidor

söndag 27 mars 2011

Vem fan tror jag att du är??!!

Nu kräver jag att mina vänner gör något åt sina utseenden. Inte för att ni är fula, per se, utan för att ni alla ser likadana ut.
"I mörkret är alla katter grå, och på Facebook ser alla ut som varandra."
Ofta när jag loggar in på Fejan, och det är oftast sena nätter eller tidiga morgnar, så ser jag någon uppdatering som jag, av gammal hävd, bara MÅSTE kommentera.  Svaret låter inte dröja på sig. "Va? Vad menar du?" Jag börjar förklara och efter tappra försök där vederbörande fortfarande inte fattar vad jag pratar om, inser jag vad som hänt. Angelica ser nämligen på sin profilbild nästan EXAKT ut som Desirée. Och som jag sa - sena nätter, tidiga morgnar...
Vem fan har tid och ork att sitta och lusläsa namn? Mina vänner i verkliga livet har ju inte små fåniga namnbrickor på sig jämnt. jag räknar helt kallt med att om jag ser Angelica, så ÄR det Angelica, och ingen annan.
Så ett tips till er alla som har mig som vän på Facebook:Gå igenom min vänlista och jämför era profilbilder med de andra på listan. Hittar du någon du liknar, kontaktar du denne, och så gör ni upp ett schema där ni delar upp profilbördan.
Eftersom skadan redan är skedd den här veckan, föreslår jag att Angelica behåller sin ansiktsbild, men att Desirée har en bild på elefantmajoren ur Disney's "Djungelboken". Nästa vecka byter ni.
Det här kan i och för sig leda till att jag den här veckan skickar meddelanden till Desirée som egentligen är menade åt Thorbjörn, men risken är liten, jag undviker att skriva till honom i mesta möjliga mån om det går att undvika. Karln har så konstiga värderingar och uppfattningar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar